• Recensioner av kryptovalutor

6 saker att inkludera när du skriver en kryptogranskning

• Felix Rose-Collins
  • 4 min read

Intro

Du kanske vet mycket om teoretisk fysik, men i praktiken kan det vara svårt att förklara det för andra. När du försöker förklara något du brinner för för någon som inte är bekant med ämnet riskerar du att överförklara och begrava deltagaren i information, kanske till och med skrämma dem med överentusiasm. Krypto må vara en del av vår vardag, men det är fortfarande ett fullständigt mysterium för användare som inte är tekniskt kunniga, och att skriva om ämnet har sina egna frågor. Vi kommer att försöka lyfta fram några av de mest avgörande samtalspunkterna som du bör inkludera för bästa resultat.

1. Enkelt språk, viktig information

Simple language, key info

Behandla kryptoartiklar på samma sätt som du skulle förklara medicinsk information. Du kommer inte att använda latin för att förklara något från det medicinska området, och du skulle inte heller använda komplexa ord, procedurer och djupgående kunskaper som läkare använder mellan sig. Krypto av alla slag kan förklaras med hjälp av enkel terminologi, vilket ger tillräckligt med kunskap för att hålla dem intresserade och förhoppningsvis motivera dem att göra ytterligare forskning.

När du förklarar några nischade kryptoaspekter, som de mest populära meme-mynten som ses på den här listan, kan du använda verkliga exempel för att komplettera förklaringarna, vilket kan hjälpa din publik att förstå ämnet. Att fokusera på viktiga punkter i krypto och lyfta fram dem är en bra start för att få någon intresserad, men du kan också gå den extra milen och göra jämförelser i verkliga livet.

2. Exempel från verkliga livet

Krypto kan vara en abstrakt term, och många människor har problem med att konceptualisera immateriella termer. När du säger att kryptomynt kommer genom gruvdrift kan läsarna föreställa sig processen att fysiskt bryta en bit jord för att avslöja mynt under. Men när du säger att en kraftfull dator gör jobb och får virtuell valuta som belöning målar du upp en bättre bild. Det kanske mest direkta tillvägagångssättet skulle vara att jämställa krypto som vilket jobb som helst i den verkliga världen. Nästan alla våra betalningar är kontantlösa och online, och vi får pengarna för våra jobb på våra digitala konton.

På samma sätt gör krypto ett jobb, och betalningen sker i virtuell valuta. Valutan är i de flesta fall användbar precis som vilken annan som helst, och om den är acceptabel kan den användas för online-shopping, bokning av semester, kryptospel, uthyrning etc. Att koppla en abstrakt term till något som läsaren känner till gör att de kan bearbeta informationen på ett smältbart sätt. När användaren har en klarare bild av vad du pratar om kan de fortsätta att förklara termen för sig själva med hjälp av det verkliga exemplet som en förankringspunkt.

3. Engagerande innehåll

Inled med ett skämt och se upp med längden på stycket. Inkludera bilder och strö in några siffror. Varje stycke bör handla om en aspekt av ditt kryptoämne. Om du skriver om kryptogruvdrift ska du identifiera flera viktiga funktioner i ämnet i förväg. Lista ämnena i början och ägna ett stycke åt var och en. Håll dina inledningar och slutsatser korta och kom alltid ihåg att tacka dina läsare, särskilt om de inte är bekanta med ämnet och har kommit till slutet. Behandla varje stycke separat och ägna tid åt att göra det engagerande, så ökar du chansen att dina läsare når slutet av dina artiklar. Glöm aldrig att användarna kan stänga artikeln med ett klick, och allt ditt hårda arbete kommer att förbli osynligt.

Engaging content

4. Visualisering

Visualisering kan vara nyckeln till att dina läsare ska förstå vilket ämne som helst, särskilt krypto. Eftersom krypto händer i den digitala världen och är otroligt tekniskt avancerat kan dess koncept låta frånkopplat för läsarna. De flesta människor kan ha svårt att förklara hur deras telefoner, datorer eller konsoler fungerar, än mindre gå in på de invecklade detaljerna kring krypto. En bild säger mer än hundra ord, och du kan inkludera grafer, guider, steg-för-steg-bilder och bilder på krypto som visar olika processer och steg.

En recension om krypto utan visuellt innehåll kan se intetsägande och avskräckande ut, eftersom den enkla svartvita skärmen kan vara tråkig att gå igenom. Att använda bilder kan bryta monotonin och till och med ge dig ämnen att prata om. Du kan använda ett diagram som förklarar en kryptoprocess och sedan ägna en artikel åt att förklara varje steg.

5. Vittnesmål från verkliga livet

Att skapa förtroende i texter kan vara knepigt, eftersom det enklaste sättet att bygga förtroende är tid, vilket knappast finns när du har en enda artikel att vinna över någon. Människor reagerar på andra positiva influenser, och hela influencerkulturen är bevis nog. Om du kan lägga till riktiga levande vittnesmål till din kryptogranskningsartikel lägger du till mer vikt och legitimitet.

Möt Ranktracker

Allt-i-ett-plattformen för effektiv SEO

Bakom varje framgångsrikt företag finns en stark SEO-kampanj. Men med otaliga optimeringsverktyg och tekniker att välja mellan kan det vara svårt att veta var man ska börja. Nåväl, frukta inte längre, för jag har precis det som kan hjälpa dig. Jag presenterar Ranktracker, en allt-i-ett-plattform för effektiv SEO.

Vi har äntligen öppnat registreringen av Ranktracker helt gratis!

Skapa ett kostnadsfritt konto

Eller logga in med dina autentiseringsuppgifter

Positiv word-of-mouth sprider sig som en löpeld bland användare, och ju mer framträdande dina citat och gäster i recensionen är, desto bättre. Lånad trovärdighet från kända kryptopersoner ger den välbehövliga hävstångseffekten som varje artikel behöver för att komma före tävlingen och komma in i läsarens rampljus.

6. Gör en fängslande rubrik

Din artikels rubrik kan göra eller bryta den. En artikel med få ord kan avgöra om någon kommer att läsa din kryptogranskning med flera hundra ord. En bra och fängslande rubrik kan öka dina odds för att den potentiella läsaren klickar på den med fem gånger, och mer än 60% av användarna bildar sig en uppfattning om en artikel baserat på rubriken.

"Miljontals använder ny krypto!", "Häpnadsväckande tillämpning av ny krypto i verkliga livet.", "Hur krypto förändrar liv." är några generiska exempel, men de innehåller det väsentliga. En kort och koncis titel, ett iögonfallande adjektiv och något som kan vara till nytta för läsaren är nyckelkomponenterna. Även om det här är grunden för en bra rubrik, kan du experimentera med formeln för att hitta vad som fungerar för dig.

Bra artiklar är svåra att hitta eftersom vi bombarderas med tusentals nya heta titlar. Den tekniska utvecklingen av krypto är häpnadsväckande, och författarna gör sitt bästa för att komma ikapp och marknadsföra krypto till en bredare publik. När vi hittar något värdefullt online tenderar vi att hålla oss till vår nyfunna guldgruva för innehåll. Att konsekvent göra bra artiklar som ger mervärde till läsarnas liv och underhåller dem medan de läser, kommer att skapa en respektabel läsarbas. Läsarna ger ofta feedback, vilket kan skapa en loop som leder till att du skriver bättre och bättre artiklar.

Felix Rose-Collins

Felix Rose-Collins

Ranktracker's CEO/CMO & Co-founder

Felix Rose-Collins is the Co-founder and CEO/CMO of Ranktracker. With over 15 years of SEO experience, he has single-handedly scaled the Ranktracker site to over 500,000 monthly visits, with 390,000 of these stemming from organic searches each month.

Börja använda Ranktracker... gratis!

Ta reda på vad som hindrar din webbplats från att rankas.

Skapa ett kostnadsfritt konto